Meningen med hemstädningsservicen är att du ska kunna ägna din tid till viktigare och roligare saker än att städa och ändå kunna komma hem till ett städat, rent och fint hem.
Vi vill förenkla din vardag och vi genomför våra hemstädningar utan invecklade kontrakt, bindningstider och onödiga avgifter. Vi vill ge dig den bästa städservicen och vi är flexibla och alltid nåbara! Vårt jobb är att se till att det är rent och snyggt hemma hos dig och att hemstädningen är gjort till din fulla belåtenhet. Resultatet av våra hemstädning skall kännas och synas.
Bokning av hemstädningen
Du väljer själv hur den regelbundna hemstädningen ska se ut. Hemstädningen kan äga rum:
- varje vecka
- varannan vecka
- var tredje vecka
- eller en gång i månaden
Du väljer också om hemstädningen ska ske jämna veckor eller ojämna veckor. Ring till oss och berätta vad du önskar utav den regelbundna hemstädningen, så ordnar vi tillsammans ett städschema.
När ni bokar in er på ett regelbundet städschema med en av våra hemstädare, ex. om du väljer hemstädning varannan vecka, så är det samma städare/städerska som kommer varje gång vid samma tid, utan att ni behöver påminna oss om hemstädningen. Dock skickar vi inte ut ett skriftligt schema för hemstädningen, ni får själva hålla uppsikt över när städerskan ska komma.
Vad vi önskar är att vår städpersonal har ett fast schema för hemstädningar. Det betyder att de har ca. 10 adresser var jämn vecka och ca. 10 adresser var ojämn vecka. Ifall om du önskar att flytta din städtid till någon annan veckodag kan det vara svårt att behålla just er hemstädare pga. att hon kan vara fullbokad av andra kunder som beställt hemstädningen. Dock kommer vi självklart att göra allt vi kan för att ni ska kunna fortsätta med samma städerska.
Städmaterial håller du med då olika hem kräver olika typer av redskap för städning. Det är viktigt att ni har bra redskap och rengöringsmedel för en effektivare hemstädning.
Vi uppskattar mycket ifall ni väljer miljömärkta rengöringsprodukter.
Om du vill att vi ska stå för städmaterialet så går det också bra. Dock tillkommer då en kostnad för transport och städmaterial vilket motsvarar 2 extra arbetstimmar för hemstädningen.
Skulle er hemstädare vara sjuk eller få förhinder kontaktar vi självklart er för att höra om ni vill ha en städvikarie eller omboka städtillfället. Om ni vill omboka ett städtillfälle så ringer ni in till kundtjänst. Vi försöker då ordna en ny tid för hemstädning efter ert önskemål, men vi kan dock inte garantera att det kommer att bli just er städerska som kommer, då hon redan kan ha ett fullspäckat städschema.
Första städtillfället. Det är bra om ni kan möta er städerska personligen vid första städtillfället. Detta för att ni ska få en möjlighet att berätta om speciella städbehov, vart er städutrustning förvaras och om det är något särskillt rengöringsmedel ni vill ska användas under hemstädningen för ett specifikt föremål eller möbel. Om ni inte har möjlighet att träffa städerskan personligen första gången hemstädningen ska genomföras går det också bra att skriva en lapp med tydliga instruktioner för hemstädningen.
Avbokning och ombokning av hemstädningen
Avbokning av städningen av hemstädningen ska göras senast 2 arbetsdagar innan förbestämt städdatum till vår kundtjänst via telefon/telesvar 08-504 00 355 eller e-post till kundtjanst@sthlmhus.se. Om ni försummat att avboka ett städtillfälle i god tid debiterar vi er för motsvarande 2 arbetstimmar.
Önskar ni att byta tid eller veckodag för hemstädningen kan vi inte garantera att det fungerar med just er hemstädares schema pga. att de kan vara fullbokade av andra kunder som beställt hemstädningen. Dock försöker vi självklart att ordna byte av veckodagen för hemstädningen på bästa möjliga sätt för att du ska bli nöjd!
Nyckelrutiner för hemstädningen
Vid regelbunden hemstädning har vi såkallade nyckelrutiner om det är så att ni inte kan vara hemma vid städtillfällena. Nyckelrutiner för hemstädning kan göras på olika sätt beroende på vad som passar er bäst. Ett alternativ är att ge er hemstädare en nyckelkopia. Vi skickar då en nyckelkvittens på att vi mottagit en nyckel där vi förbinder oss till att den endast används vid överenskommna tider för hemstädningen. Ett annat alternativ är att bestämma ett gömställe för nyckeln. Det kan exempelvis vara i en blomkruka på baksidan av huset där hemstädningen ska genomföras.
Källa: HemstädningTyresö
Vi har även bra information om följande: Tyresö företag